21. juli 2012

Sommerdrøm i Sverige




En sommerdrøm hos søtabror.
Jeg er i sommermodus. 
Måløs. 
Inspirert. 
Imponert. 

Stockholm interiørstylisten Per Wennberg har totalrenovert denne sommerstugen 
utenfor travle, pulserende og herlige Stockholm. 
Her drar han og samboeren i helgene. 
Her senkes skuldrene i en hektisk hverdag.
Paret jobber begge innen interiør. 
Noe dere fort vil forstår når dere ser bildene.
Per er fast interiørstylist i Sköna Hem og for Himla. 

Jeg fikk en invitasjon til stugen. Jeg kunne ikke si nei. 
Om jeg ville oppleve landet på svensk stuge-vis??
Klart jeg ville. 

En 25 millang kjøretur viste seg å være verdt det. 

Bytta ut storbyen med landet nok en gang. 

Bort fra bylarm, asfalt og trafikk. 
Våknet til fuglekvitter. Nytrukket kaffe. 
Vase på vase med friske blomster. 
Skjønne tapeter fra Sandberg i alle varianter 
Duse og deilige farger og valører så langt øyet kunne se. 
En rød tråd i det hele. 

Bare føtter i grønt gress. 
Fargerike filleryer
Blomster i håret. 
Duften av blomster i luften. 
Sol på gylden hud. 

Det er sommer. 

Og sånn så det ut i vindfanget. 

Tusen takk for meg. 

Signe





Hva med en fluesmekker i svenskt skinn? 
Spørs om jeg hadde tillatt noen å bruke denne..dersom den var min!



I karmen finns potte på potte med stiklinger. 
Rullesten er funnet her og der.
 Og en nisse står og passer på. 


En snedig benk strekker seg fra vegg til vegg. 
Den er super til oppbevaring og til å sitte på.






En gammel kurv samler opp glass til gjenvinning. 
Langt hyggeligere enn en plastboks. 



Striper og nostalgiske mønstre går igjen i sommerstugen. 
Tror det får komme flere innlegg etterhvert. 
Kanksje dere vil se mer? 


Et slitt bord har en naturlig patina og passer 
perfekt inn i det lyse rommet. 
Blomster finner man overalt i potter og i vaser. 
Gamle, såvel som nye. 
Sjarmerende. 



5 kommentarer:

  1. nydelige idylliske bilder! ha en fin sommer!
    klem fra yvonne.

    SvarSlett
  2. Kooooos!!! Ser ut som om det er bedre vær der enn her hjemme også...
    God helg!:)

    SvarSlett
  3. Wauw, hvor er det dejlige billeder at kigge på. Tak for det :-)
    Kate

    SvarSlett
  4. Oj, så flott! Takk for titten.

    SvarSlett

SUPERSTAS om du legger igjen en kommentar eller hilsen!